State media clean-up?

Well, the heads of all the state newspapers as well as of the Egyptian Radio and TV Union were replaced last week. The extent of the commitment to change is unclear, however, given that most of them have been replaced by men (and they are all men, no change there...) who were also high-ranking figures within these institutions under the former regime. 

(I don't know enough about these people and their relationship to the Mubarak regime, if any of you readers have information, please do share!) 

At flagship daily newspaper Al Ahram, the new CEO is -- according to a source of mine there -- a disappointment in that he is "one student of the corrupted Ibrahim Nafie," (the infamous former CEO who destroyed the paper over his long reign and was replaced in 2008). But the new editor was actually the choice of reporters, who held a straw poll for the position earlier this month. 

Read More