Trouble at Al Ahram

Pretty well-substantiated rumour has it that Ibrahim Nafie (the former head of Al Ahram newspapers who ran the business as his own corrupt empire) has been officially banned from the Al Ahram building. Apparently staff at Al Ahram have been complaining that Nafie still had an office in the building and was "interfering" in the paper's administration. A friend who works at Al Ahram tells me that the ban descended last week from a "high source" (that is, Mubarak) and that officials from the administrative court came to seal Nafie's office. Could this super-crook be finally getting in trouble? And could the next step be to get him to stop writing his sycophantic editorials?
Comment

Ursula Lindsey

Ursula Lindsey is the managing editor of the Arabist blog. She writes about culture, education and politics in the Arab world. She lived in Cairo from 2002 to 2013 and got her start at the ground-breaking independent magazine Cairo Times. She was the culture editor of Cairo magazine in 2005-2006 and served as special projects editor at the independent news site Mada Masr in 2013-2014. She is the Chronicle of Higher Education's Middle East correspondent. She contributes to the BBC-PRI radio program The World, and has written for Newsweek, The New York Times, The New Yorker online, Bookforum and the blog of the London Review of Books.